Sağlık-Sen Van Şubesi'nde genel kurul heyecanı delege seçimleriyle başladı. Sağlık çalışanlarının yoğun katılım gösterdiği ve demokrasi şöleni havasında geçen seçimlerde, şeffaf ve katılımcı bir sendikacılık anlayışıyla yola çıkan "Van Sağlık-Sen Değişim Hareketi" sandıktan güçlü bir değişim iradesi çıkardı.
150 delegeden 121'ini kazandılar
Toplamda 150 delegenin belirleneceği kongre sürecinde, şu ana kadar tamamlanan seçim sonuçlarına göre Değişim Hareketi ezici bir üstünlük sağladı. Yapılan açıklamada, 9 farklı sağlık kurumunda toplam 121 delegenin kazanıldığı duyuruldu. Hareketin lideri Abdülcelil Aslan ve ekibinin desteklediği listelerin birçok kurumda yüksek oy farklarıyla sandıktan birinci çıktığı belirtildi.
"Önceliğimiz polemik değil, özlük hakları"
Seçim sonuçlarının sağlık çalışanlarının yeni bir vizyona duyduğu güvenin net bir göstergesi olduğunu ifade eden Van Sağlık-Sen Değişim Hareketi, geleceğe yönelik stratejilerini şu sözlerle özetledi:
"Bugün geldiğimiz noktada bizler; enerjimizi tartışmalara, polemiklere ve geçmişin hesaplaşmalarına değil, sağlık çalışanlarımızın çözüm bekleyen sorunlarına harcamak istiyoruz. Önceliğimiz; sağlık çalışanlarının özlük haklarının geliştirilmesi, çalışma şartlarının iyileştirilmesi, ekonomik ve sosyal kazanımlarının artırılmasıdır."
Sendikal mücadelede yeni dönem
Genç, dinamik ve doğrudan sahadan gelen bir kadroyla yola çıktıklarını vurgulayan hareket yönetimi, kendilerine gösterilen büyük teveccühün omuzlarına ciddi bir sorumluluk yüklediğini belirtti. Sağlık çalışanlarının sandığa yansıttığı bu kararlı duruşun Van'daki sendikal mücadelede yepyeni bir dönemin habercisi olduğu ifade edilirken, tüm camianın büyük bir heyecanla değişim iradesinin yönetime yansıyacağı genel kurulu beklediği aktarıldı.




