Nagoya’da yaşayan 38 yaşındaki Takuya Higashimoto, yemek sipariş uygulaması Demae-can’daki iade sistemindeki açığı kullanarak iki yıl boyunca 1000’in üzerinde ücretsiz yemek aldı. Şirket yaklaşık 1 milyon Türk lirası zarara uğradı.
Japonya’nın Nagoya kentinde yaşayan 38 yaşındaki Takuya Higashimoto, yemek sipariş platformu Demae-can’ın para iadesi sistemindeki açığı kullanarak 1095 kez ücretsiz yemek siparişi verdi. South China Morning Post’un haberine göre şirket, bu dolandırıcılık nedeniyle 3,7 milyon yenin (yaklaşık 1 milyon Türk lirası) üzerinde zarara uğradı.
Higashimoto’nun teslim edilen siparişler için ‘elime ulaşmadı’ bildirimi yaptığı ve bu yöntemle sürekli geri ödeme aldığı tespit edildi. İki yıl boyunca süren bu yöntemle kutu yılan balığı, hamburger biftek ve dondurma gibi pahalı ürünler sipariş ettiği belirtildi.
124 sahte hesap açtı
Uzun süredir işsiz olduğu öğrenilen Higashimoto’nun, yakalanmamak için 124 farklı sahte hesap oluşturduğu, bu hesapları uydurma isimler ve hatalı adreslerle kaydettiği aktarıldı. Ayrıca sahte kimliklerle ön ödemeli telefon kartları aldığı ve işlemlerden sonra bu hatları iptal ettiği ortaya çıktı.
30 Temmuz’da da yeni bir hesapla dondurma, hazır yemek ve tavuk biftek sipariş eden Higashimoto, teslim edilen siparişe rağmen uygulama sohbetinden ‘siparişim ulaşmadı’ diyerek 16 bin yen (yaklaşık 4.500 Türk lirası) tutarında iade aldı.
“Tadını alınca duramadım”
Emniyete verdiği ifadede Higashimoto, “Başta sadece denemek istemiştim. Dolandırıcılıkla kazandığım paranın tadını alınca duramadım” dedi. Olayın ardından Demae-can, kimlik doğrulama süreçlerini güçlendireceğini ve olağandışı işlem algılayan bir uyarı sistemi devreye gireceğini açıkladı.
Japon sosyal medyasında olay büyük yankı uyandırırken, kullanıcılar şirketin iade politikasını eleştirerek “Geri ödeme kuralları çok gevşek, acilen düzenlenmeli” yorumunda bulundu. Bazı kullanıcılar ise “Bu kadar hesap açıp sistemi kandırmak bile başlı başına çaba gerektiriyor” diyerek olaya farklı bir açıdan yaklaştı.