Düzce Belediyesi zabıta ekipleri, şehir genelinde gerçekleştirdikleri denetimlerde yere çöp ve sigara izmariti atan kişileri tespit ederek idari para cezası uyguluyor.
Özellikle İstanbul Caddesi ve çevresinde yapılan kontrollerde, sigara izmariti ve çeşitli ambalaj atıklarını yere attığı belirlenen yurttaşlara cezai işlem uygulandığı bildirildi. Denetimler sırasında yere izmarit attığı tespit edilen bir kişiye kesilen cezanın ardından yaşanan diyalog ise dikkat çekti.
Ceza uygulanan yurttaşın “Zaten sigarayı bırakacaktım. Çok iyi oldu, teşekkür ediyorum” diyerek sigarayı bıraktığını ifade ettiği aktarıldı. Ayrıca aynı kişinin sigara paketini çöpe atarak çevre temizliğine destek verdiği belirtildi.
Amacımız ceza kesmek değil, daha temiz bir Düzce oluşturmak… 🫧♻️
— Düzce Belediyesi (@duzcebld) June 24, 2026
Yere çöp atmak, 5326 sayılı Kabahatler Kanunu'na göre para cezasına tabidir.
Düzce bizim evimiz, temiz tutmak görevimiz. #TemizŞehirDüzce pic.twitter.com/FQT4bzdDB8
Düzce Belediyesi Zabıta Müdürü Selçuk Yıldırım ise yaptığı açıklamada çevre temizliğinde toplumsal duyarlılığın önemine vurgu yaparak, “Denetimlerimiz aralıksız devam edecek. Daha temiz bir Düzce için çevremizi temiz tutmayı vatandaşlarımızdan rica ediyoruz” ifadelerini kullandı.




