Erzurum’da göç döneminde kente gelen leylekler, Aziziye ve Yakutiye ilçelerinde bulunan camilerin kubbelerini yuva olarak kullanıyor. Özellikle kırsal mahallelerdeki camilerde oluşan yuvalar, zamanla kalıcı hale gelirken bazı kubbelerde birden fazla leylek ailesinin aynı anda konakladığı görülüyor.

Bahar aylarında kente gelen leylekler, yaz boyunca cami kubbelerinde kalarak yavrularını büyütüyor. Havaların soğumasıyla birlikte ise yeniden göç yolculuğuna çıkıyorlar.
Erzurum İl Müftüsü Yaşar Çapçı, camilerin kubbelerinde leyleklerin oluşturduğu yuvaların hem doğa hem de şehir yaşamı açısından dikkat çekici bir görüntü oluşturduğunu söyledi.

Camilerin birlik ve beraberliğin sembolü olduğunu belirten Çapçı, leyleklerin özellikle Aziziye ve Yakutiye ilçelerindeki camileri tercih ettiğini ifade ederek, “Erzurum sulak bir araziye sahip. Camilerimizin kubbeleri baharın habercisi leyleklerin yuvası haline geldi” dedi.
Aziziye ve Yakutiye ilçelerinde 20’den fazla camide leylek yuvası bulunduğunu belirten Çapçı, yurttaşlara da yuvalara zarar verilmemesi çağrısında bulundu.

“Hayvanların da yaşam hakkı var” diyen Çapçı, leyleklerin cami kubbelerini daha güvenli buldukları için buraları tercih ettiğini, yuvaların cami yapılarında herhangi bir sorun oluşturmadığını da ifade etti.





