Van Büyükşehir Belediyesi Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı, sokak hayvanlarının korunması, bakımı ve tedavisi için kapsamlı çalışmalarını sürdürüyor. Çalışmaların merkezinde, iki büyük tesis yer alıyor.
Belediye, kent merkezi ve 13 ilçeden gelen hasta, yaralı veya sokakta kalmış sahipsiz hayvanları, Sıhke Gölü kıyısında kurulu, 10 bin metrekarelik modern Hayvan Bakım ve Rehabilitasyon Merkezi'ne getiriyor. Burada toplanan hayvanların iç-dış parazitlerinden arındırılması, kısırlaştırma ve aşılama gibi tüm tedavi ve bakımları titizlikle yapılıyor.
Tedavisi tamamlanan hayvanlar, merkezin ardından Kurubaş mevkiinde oluşturulan 250 dönümlük devasa Doğal Yaşam Alanı'na yerleştiriliyor.
Sağlık İşleri Dairesi Başkanı İlhami Aker, doğal yaşam alanının 300'e yakın sokak hayvanına ev sahipliği yaptığını belirtti. Alanda hayvanların doğal yaşamlarını sürdürebilmesi için 750 adet kulübe, yemlikler ve suluklar bulunuyor.
Kışa özel padoklar inşa ediliyor Özellikle kış şartlarının çetin geçtiği bölgede hayvanların üşümemesi için özel önlemler alındı. Her birinde 15-20 hayvanın barınabileceği 20 civarında padok inşa ediliyor. Hayvanlar, bu padoklarda kışın sıcak ve korunaklı bir şekilde kalabilecek. Alanda görev yapan veteriner hekimler ve teknisyenler, hayvanları günlük 3 öğün mama ile besliyor ve 7/24 gözlem altında tutuyor.Daire Başkanı Aker, son günlerde sosyal medyada doğal yaşam alanı ile ilgili çıkan olumsuz iddialara da sert tepki gösterdi. Aker, bu paylaşımların "tamamen asılsız ve gerçek dışı" olduğunu belirterek, "Doğal yaşam alanında hayvanlar gayet sağlıklı ve bakımları yapılıyor. Korunaklı, sağlıklı ve sıcak bir alan oluşturmuş durumdayız" dedi. Aker ayrıca, hayvanseverler ve yurttaşların gece saatleri hariç istedikleri zaman gelip alanı ziyaret edebileceklerini sözlerine ekledi.
Veteriner Hekim Ergenç: "Tedaviler aksatılmıyor"Veteriner Hekim Ensar Ergenç ise, 13 ilçenin tamamındaki hayvanların bakım ve tedavilerinin 4 hekim ile eksiksiz yapıldığını, parazit ve kuduz aşılarının aksatılmadığını dile getirdi. Ergenç, hasta hayvanların düzenli olarak doğal yaşam alanından alınıp bakım evinde tedavi edildikten sonra geri getirildiğini ifade etti.



