Van’ın Erciş Belediyesi, ilçe genelinde sürdürülen temizlik çalışmaları sırasında çöp konteynerlerinin boş olmasına rağmen atıkların çevreye bırakıldığını belirterek yurttaşlara çevre konusunda daha duyarlı olmaları çağrısında bulundu.
Belediye Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri tarafından ilçenin farklı noktalarında sürdürülen rutin temizlik çalışmalarında, bazı bölgelerde çöplerin konteynerlerin yanına, ağaç diplerine ve boş alanlara bırakıldığı tespit edildi. Yapılan incelemelerde ise söz konusu noktalardaki çöp konteynerleri ve yer altı çöp kovalarının büyük ölçüde boş olduğu görüldü.
Belediyeden yapılan açıklamada, ortaya çıkan görüntülerin çevre kirliliğine neden olduğu ve temizlik ekiplerinin iş yükünü artırdığı belirtilerek, yaşanan durumun ekipman eksikliğinden değil, çevre konusunda yeterli hassasiyetin gösterilmemesinden kaynaklandığı ifade edildi.
Açıklamada, doğaya bırakılan her atığın toprağa, suya ve canlı yaşamına zarar verdiğine dikkat çekilerek, çevreye rastgele bırakılan çöplerin toplanmasının düzenli atık toplama sistemine göre daha fazla zaman, emek ve iş gücü gerektirdiği vurgulandı.
Temizlik çalışmalarının aralıksız sürdürüldüğünü belirten Erciş Belediyesi, daha temiz ve yaşanabilir bir kent için yalnızca belediye ekiplerinin çabasının yeterli olmayacağını, tüm yurttaşların çevreyi koruma konusunda sorumluluk alması gerektiğini kaydetti.

Belediye, yaptığı çağrıda yurttaşlardan çöplerini çöp kovaları ve konteynerlere bırakmalarını isteyerek, “Temiz bir Erciş hepimizin sorumluluğudur. Çöplerimizi yere değil, çöp kovalarına atalım. Doğamızı ve kentimizi birlikte koruyalım” ifadelerine yer verdi.




