Van Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (VASKİ), Türkiye'nin en büyük iç havzalarından biri olan Van Gölü'nün korunması ve temiz bir çevre hedefine ulaşmak için ilçe bazlı arıtma tesislerini bir bir hayata geçiriyor.
VASKİ'nin çevreci projeleri kapsamında, Muradiye İleri Teknolojik Atık Su Arıtma Tesisi'nin yapımı tamamlanarak faaliyete geçti. Bölgeye uzun yıllar hizmet verecek olan bir diğer tesis ise yaklaşık 20 bin nüfuslu Saray ilçesinde sona yaklaştı. Saray Atık Su Arıtma Tesisi, şu anda geçici kabul aşamasına geldi ve yılsonuna kadar tamamlanıp hizmete sunulması planlanıyor.
Çaldıran ve Özalp yılsonuna kadar bitecekVan Gölü'nü kirlilikten arındırma hedefleri doğrultusunda, Çaldıran ve Özalp ilçelerinde de atık su arıtma tesisi inşaatları hız kesmeden devam ediyor. VASKİ, bu iki ilçedeki projeleri de yılsonuna kadar bitirerek halkın hizmetine sunmayı amaçlıyor.
Yapılan projeler hakkında teknik bilgi veren VASKİ Plan Proje Yatırım ve İnşaat Dairesi Başkanı Murat Öztürk, tesislerin hem toplum sağlığına hem de çevreye büyük katkı sağlayacağını belirtti. Öztürk, "Yapılan tesisler, teknolojik altyapı kullanılarak iki kademe şeklinde karbon ve azot giderimine dayalı nitelikte olacak şekilde projelendirildi," dedi.
Öztürk, tesislerin teknik donanımına ilişkin şu bilgileri verdi: "Tamamlanan ve yapımı devam eden tesislerde ön arıtma ve biyolojik arıtma üniteleri mevcuttur. Tesislerde kaba/ince ızgara, kum ve yağ tutma, havalandırma havuzları, son çöktürme havuzları, çamur susuzlaştırma ünitesi ve idari bina gibi tüm modern birimler yer alıyor."
Bu tesisler sayesinde ilçe atık suları, çevreye ve insan sağlığına zarar vermeden deşarj edilerek Van Gölü’nün korunması sağlanacak.





