Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) Kulüp Lisans Kurulu, 2026-2027 sezonu öncesinde Süper Lig ekiplerinin takım harcama limitlerini duyurdu.

Açıklanan verilere göre, Süper Lig'de en yüksek harcama limitine sahip kulüp Galatasaray oldu. Sarı-kırmızılı kulübe tanınan 9 milyar 6 milyon liralık limit, güncel kurla yaklaşık 169,26 milyon euroya karşılık geliyor.

Galatasaray'ı 118,96 milyon euroyla Fenerbahçe, 77,49 milyon euroyla Beşiktaş ve 47,56 milyon euroyla Trabzonspor takip etti.

TFF'nin belirlediği limitlere göre Süper Lig'deki 18 kulübe toplam 35 milyar 90 milyon liralık harcama alanı tanındı. Bu rakam yaklaşık 659,46 milyon euro seviyesinde hesaplandı.

Dört büyük kulübün toplam harcama limiti ise 413,28 milyon euroya ulaştı. Böylece Süper Lig'deki toplam harcama kapasitesinin yaklaşık yüzde 62,7'si Galatasaray, Fenerbahçe, Beşiktaş ve Trabzonspor'a ayrılmış oldu.

Euro bazında diğer kulüplerin harcama limitleri ise şöyle sıralandı:

Çaykur Rizespor: 34,15 milyon euro

Samsunspor: 21,13 milyon euro

Konyaspor: 20,71 milyon euro

Başakşehir: 20,67 milyon euro

Kocaelispor: 17,92 milyon euro

Erzurumspor: 16,79 milyon euro

Amedspor: 16,79 milyon euro

Çorum FK: 16,79 milyon euro

Amedspor'da yeni sezon formalarını taraftar seçecek
Amedspor'da yeni sezon formalarını taraftar seçecek
İçeriği Görüntüle

Gaziantep FK: 15,37 milyon euro

Gençlerbirliği: 15,14 milyon euro

Eyüpspor: 15,06 milyon euro

Göztepe: 12,75 milyon euro

Kasımpaşa: 12,18 milyon euro

Alanyaspor: 10,74 milyon euro

Öte yandan TFF, açıklanan limitlerin doğrudan transfer bütçesi anlamına gelmediğinin altını çizdi.

Takım harcama limitleri; A takım futbolcuları ve teknik heyete yapılacak ödemelerin yanı sıra bonservis, kiralama ve menajerlik ücretlerini kapsayan toplam mali üst sınırı ifade ediyor.

TFF'nin daha önce açıkladığı takvime göre, 2026-2027 sezonunun birinci transfer ve tescil dönemi 22 Haziran'da başladı ve 4 Eylül'de sona erecek.

Kaynak: HABER MERKEZİ