Eğitim-İş Sendikası, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarında öğretmenlerin ek ders ücretlerinden yapılan kesintilere ilişkin yazılı açıklama yaptı.

Açıklamada, özellikle eğitim-öğretim yılının son dönemlerinde öğrenci devamsızlığının arttığı günlerde, okulda ve sınıfında hazır bulunan öğretmenlerin ek ders ücretlerinde kesinti yapıldığı ifade edildi.

Sendika, söz konusu uygulamanın hukuka ve daha önce verilmiş emsal yargı kararlarına aykırı olduğunu savunarak, ülke genelinde yaşanan mağduriyetlerin sona erdirilmesi için Milli Eğitim Bakanlığına resmi başvuruda bulunduğunu açıkladı.

Açıklamada, öğretmenlerin görevlerini yerine getirmelerine rağmen ek ders ücretlerinde yapılan kesintilerin kabul edilemez olduğu vurgulanırken, kesilen ücretlerin yasal faiziyle birlikte iade edilmesi talep edildi.

Eğitim-İş ayrıca, benzer hak kayıplarının tekrar yaşanmaması için ilgili mevzuatta düzenleme yapılması gerektiğini belirtti.

İçişleri Bakanlığı’ndan Doruk madencilik açıklaması: 60 milyon lira ödeme yapıldı
İçişleri Bakanlığı’ndan Doruk madencilik açıklaması: 60 milyon lira ödeme yapıldı
İçeriği Görüntüle

Sendika, Milli Eğitim Bakanlığı'nın konuya ilişkin gerekli adımları atarak öğretmenlerin yaşadığı mağduriyetleri gidermesini beklediklerini ifade etti.

Kaynak: ANKA