Siirt’in merkez Doluharman köyü mevkisinde yaşanan olayda, rögar kapağından sızan suyu içtiği öne sürülen 32 küçükbaş hayvanın telef olduğu iddia edildi. Hayvanlarını otlatan göçerler, dönüş yolunda bazı hayvanların aniden rahatsızlandığını fark ederek durumu jandarmaya bildirdi.
İhbar üzerine bölgeye jandarma ekiplerinin yanı sıra İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü ekipleri sevk edildi. Bölgede inceleme yapan ekipler, telef olan hayvanlardan ve sudan numune alarak laboratuvar incelemesi için çalışma başlattı.
Olayla ilgili konuşan göçer Nurettin İlbaş, hayvanların otlatma sonrası dönüş yolunda rögar kapağından sızan suyu içtikten sonra rahatsızlandığını ve kısa süre içinde telef olduklarını belirtti. İlbaş, yaşanan durum nedeniyle mağdur olduklarını ifade ederek yetkililerden gerekli incelemenin yapılmasını talep etti.
Bir diğer göçer Hifzullah Kaygu ise hayvanların zehirlendiğini gördüklerini ve vakit kaybetmeden yetkililere haber verdiklerini söyledi. Olayla ilgili inceleme sürüyor.




