Değerli metaller piyasasında bu hafta sert rüzgarlar esti. Yatırımcıların güvenli liman araçlarından biri olan gümüş, hafta içinde yaşadığı dalgalanmaların ardından haftalık kapanışta ağır bir darbe aldı. ABD Merkez Bankası'nın (Fed) sıkı ve şahin para politikası duruşunu koruması ve küresel ölçekte ABD dolarının güç kazanması, kıymetli madenler üzerindeki baskıyı iyice derinleştirdi.
Fed'in enflasyon mesajı Emtiayı baskıladı
Gümüş piyasasındaki bu sert geri çekilmenin arkasında, Fed cephesinden gelen kararlı açıklamalar yer alıyor. Fed Başkanı Kevin Warsh, enflasyonu kontrol altına alma konusunda taviz vermeyeceklerini ve bu konudaki kararlılıklarının sürdüğünü net bir dille yineledi.
Başkan Warsh'un bu net duruşu, ABD Başkanı Donald Trump'ın faiz oranlarının düşürülmesi yönünde yaptığı siyasi baskılara rağmen, Fed'in erken bir faiz indirimi takvimini masaya koymayacağı beklentisini pekiştirdi.
Enflasyon tahminleri yukarı yönlü güncellendi
Makroekonomik veriler de Fed'in elini zorlaştırmaya devam ediyor. Merkez bankası, 2026 yılına ilişkin kişisel tüketim harcamaları (PCE) enflasyon tahminlerini yukarı yönlü revize ettiğini duyurdu. Nitekim mayıs ayı itibarıyla açıklanan manşet PCE enflasyonunun %4,1 seviyesine yükselmesi, yüksek faiz ortamının öngörülenden çok daha uzun süre hayatımızda kalacağına yönelik endişeleri artırarak gümüş fiyatlarındaki %9'luk çöküşün ana yakıtı oldu.





