Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı, haziran ayı doğum yardımı ödemelerini hak sahiplerinin hesaplarına yatırdı.
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, yaptığı yazılı açıklamada, 2025'in "Aile Yılı" ilan edilmesiyle birlikte doğum yardımı tutarlarının güncellendiğini hatırlattı.
Buna göre, 1 Ocak 2025 ve sonrasında doğan ilk çocuk için tek seferlik 5 bin lira, ikinci çocuk için aylık 1.500 lira, üçüncü ve sonraki çocuklar için ise aylık 5 bin lira destek sağlanıyor.
1 Milyonun Üzerinde Çocuk Destekten Yararlandı
Bakan Göktaş, doğum yardımlarından bugüne kadar 1 milyon 120 bin 990 çocuğun faydalandığını belirtti.
Destek alan çocukların 466 bin 825'inin ilk çocuk, 344 bin 139'unun ikinci çocuk, 310 bin 26'sının ise üçüncü ve sonraki çocuklar olduğunu ifade eden Göktaş, ayrıca 25 bin 401 hak sahibinin ikiz veya daha fazla çocuğa sahip olduğunu bildirdi.
Düzenli ödeme yapılan çocuk sayısının ise 654 bin 165 olduğunu kaydetti.
Toplam Ödeme 20,1 Milyar Liraya Ulaştı
Haziran ayı ödemelerinin bugün itibarıyla annelerin hesaplarına yatırıldığını açıklayan Bakan Göktaş, bugüne kadar doğum yardımından yararlanan 1 milyon 99 bin 185 annenin hesabına toplam 20,1 milyar lira ödeme yapıldığını belirtti.
Göktaş, "Bakanlık olarak aile olmayı teşvik eden, sürdürülebilir destek mekanizmalarıyla sağlıklı ve bilinçli aileleri güçlendirmek için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ödemelerin tüm ailelerimize hayırlı olmasını diliyorum." ifadelerini kullandı.
Başvurular E-Devlet Üzerinden Yapılıyor
Doğum yardımı başvurularının e-Devlet ile 'İlk Öğretmenim Ailem' mobil uygulaması üzerinden alındığını hatırlatan Göktaş, başvurusu onaylanan ailelerin ödeme durumunu aynı uygulama üzerinden takip edebileceğini söyledi.
Bakanlık, doğum yardımı ödemelerinin Halkbank aracılığıyla yapıldığını, desteklerin çocuklar 5 yaşını dolduruncaya kadar kesintisiz olarak sürdürüleceğini bildirdi.





