Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi öğrencisi Rojin Kabaiş'in babası Nizamettin Kabaiş, kızının ölümüne ilişkin soruşturma dosyasını takip eden Van Barosu Başkanı Sinan Özaraz'a yönelik sert açıklamalarda bulundu. Süreç boyunca beklediği desteği göremediğini savunan Kabaiş, soruşturmanın etkin yürütülmediğini öne sürerek çok sayıda iddiayı kamuoyuyla paylaştı.
Rojin Kabaiş'in babası Nizamettin Kabaiş, kızının ölümüne ilişkin soruşturma dosyasını takip eden Van Barosu Başkanı Sinan Özaraz hakkında dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Dosyanın etkin şekilde takip edilmediğini savunan Kabaiş, süreç boyunca beklediği desteği göremediğini söyledi.
Van Barosu'nu değil, doğrudan Baro Başkanı Sinan Özaraz'ı eleştirdiğini belirten Kabaiş, "Sürekli şov yaptı. Sürekli 'ailenin yanındayım' dedi. Ben Van Barosu'nu eleştirmiyorum. Benim isyanım Baro Başkanı'nadır. Hiçbir şeyin üzerine düşmedi." ifadelerini kullandı.
"Savcının Yanında Beni Susturmaya Çalışıyordu"
Savcılıktaki görüşmeler sırasında da çeşitli müdahalelerle karşılaştığını ileri süren Kabaiş, "Savcının yanına gidiyorduk, kendisi hiçbir şey söylemiyordu. Ben konuştuğumda ise koluma vurup beni susturmaya çalışıyordu." dedi.
Gönüllü avukatların davaya dahil olmak istediğini ancak buna izin verilmediğini iddia eden Kabaiş, "Diyarbakır Barosu gibi başımıza bela olmasın diyordu. Diyarbakır Barosu bize destek verdiği için onlarla da tartıştı. Sonunda dosyayı kendisi aldı." diye konuştu.
"Adalet Bakanlığı Ziyaretinde Benimle Gelmedi"
Adalet Bakanlığı'na yaptığı ziyarette de yalnız bırakıldığını öne süren Kabaiş, "Adalet Bakanı'na gittim, yalvardım ama benimle gelmedi. Dosyayı bilmeyen bir avukatı gönderdi. Geçen hafta dosyayı ondan alacaktım. Bana rica etti, 'Barolar bana ne der' dedi. Sonra da davadan çekildi. Dosyayı alacağımı anlayınca çekildi. İyi ki de çekildi. Bu akşam rahat uyuyacağım. Belki bundan sonra dava seyrine girer." ifadelerini kullandı.
"Olayın Üstünü Kapatmaya Çalıştı"
Kızının ölümüne ilişkin önemli ayrıntıların yeterince dikkate alınmadığını savunan Kabaiş, "Savcıya kızımın ayağında morluk olduğunu söyledim. Araya girerek 'Yok yok, o ölüm morluğu' dedi. Sanki adli tıp uzmanı. Sürekli olayın üstünü kapatmaya çalıştı." iddiasında bulundu.
Elinde bazı bilgi ve belgeler bulunduğunu da öne süren Kabaiş, "Olay günü Sinan Bey'in bina arkasında rektörle yaklaşık bir saat görüştüğüne dair elimde kanıt var. Ayrıca aynı soyadı taşıyan bir kişinin üniversitede güvenlik görevlisi olduğunu biliyorum. Acaba burada bir bağlantı mı var?" dedi.
"Telefonlarıma Cevap Vermedi"
Soruşturmanın gerektiği gibi yürütülmediğini savunan Kabaiş, "Ülkenin gündemindeki bir davada hiçbir şey yapılmadı. Van'ın gazetecileri kadar mücadele etseydi süreç çok farklı olurdu. Defalarca aradım, telefonlarıma cevap vermedi. En son Van'a geldiğimde neden cevap vermediğini sorduğumda bana 'Ben senin özel avukatın mıyım?' dedi. Bu nasıl Baro Başkanı?" ifadelerini kullandı.
Nizamettin Kabaiş, Diyarbakır, Mardin ve Adıyaman başta olmak üzere bölgedeki birçok baronun dosyayı takip etmek istediğini belirterek, soruşturmanın daha etkin yürütülmesi gerektiğini söyledi.




