İçişleri Bakanlığı, son iki hafta içerisinde 42 ilde ‘FETÖ'ye yönelik gerçekleştirilen operasyonlarda 237 şüphelinin yakalandığını duyurdu.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre operasyonlar, Emniyet Genel Müdürlüğü İstihbarat Başkanlığı, Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele (KOM) Başkanlığı, Terörle Mücadele (TEM) Daire Başkanlığı ile Cumhuriyet Başsavcılıklarının koordinasyonunda yürütüldü.

Adana, Afyonkarahisar, Amasya, Ankara, Antalya, Balıkesir, Burdur, Denizli, Gaziantep, İstanbul, İzmir ve Kocaeli merkezli olmak üzere Aksaray, Ardahan, Aydın, Bartın, Bilecik, Çorum, Düzce, Elazığ, Eskişehir, Hatay, Isparta, Kayseri, Konya, Kütahya, Manisa, Muğla, Niğde, Ordu, Osmaniye, Sakarya, Samsun, Sinop, Sivas, Tekirdağ, Trabzon, Tokat, Uşak, Yalova, Yozgat ve Zonguldak'ta düzenlenen operasyonlarda 237 şüpheli gözaltına alındı.

Yakalanan şüphelilerden 128'i tutuklanırken, 61 kişi hakkında adli kontrol hükümleri uygulandı. Diğer şüphelilerle ilgili işlemlerin sürdüğü bildirildi.

Açıklamada, şüphelilerin örgüt içerisinde sorumlu düzeyde faaliyet yürüttükleri, örgüte finansal destek sağladıkları, ankesörlü telefonlar üzerinden iletişim kurdukları ve örgütün güncel yapılanması, öğrenci yapılanması, finans yapılanması ile mahrem yapılanma içerisinde faaliyet gösterdiklerinin tespit edildiği belirtildi.

Operasyonlarda ayrıca bir miktar döviz ve Türk lirası ile çok sayıda doküman ve dijital materyalin ele geçirildiği kaydedildi.

"Yeni İletişim Teknolojileri ve Aile" panelinde dijital çağda ailenin rolü ele alındı
"Yeni İletişim Teknolojileri ve Aile" panelinde dijital çağda ailenin rolü ele alındı
İçeriği Görüntüle

İçişleri Bakanlığı açıklamasında, operasyonları yürüten emniyet birimleri ile Cumhuriyet Başsavcılıklarına teşekkür edilerek, ‘FETÖ’ ile mücadelenin kararlılıkla sürdürüleceği vurgulandı.

Kaynak: HABER MERKEZİ