Van’ın Muradiye ilçesindeki Cumhuriyet İlkokulu’nda görev yapan sınıf öğretmeni Sultan Gültaş, öğrencilerine dil öğrenme sevgisini aşılamak için yürüttüğü proje kapsamında her yıl farklı bir dil öğretmeyi sürdürüyor. 18 yıllık öğretmen Gültaş, uyguladığı yöntemle hem öğrencilerin ilgisini artırıyor hem de sınıf içi öğrenmeyi daha eğlenceli hale getiriyor.

Gültaş, süreci öğrencileriyle birlikte yürüttüklerini belirterek, “Dil öğrenmeyi seviyorum. Öğrencilerime de her yıl yeni bir dil öğretmeye çalışıyorum. Bir öğretmen hangi alanda başarılıysa öğrencilerine de onu aktarır” dedi.
Ankara’ya davet edildiği bir programda yaşadığı deneyimin kendisini işaret diline yönelttiğini anlatan Gültaş, “Bir işitme engelli meslektaşımla iletişim kurmakta zorlandım. O andan sonra işaret diline daha çok yöneldim” ifadelerini kullandı.

Projeyi yıllara yaydıklarını belirten Gültaş, “Birinci sınıfta işaret diliyle başladık, ardından Japonca öğrendik. İkinci sınıfta İspanyolca, üçüncü sınıfta Korece ve Braille alfabesi ile devam ediyoruz. Öğrencilerimiz başlangıç seviyesinde de olsa bu dilleri konuşabiliyor” diye konuştu.
Öğrencilerin sürece büyük ilgi gösterdiğini söyleyen Gültaş, “Öğrencilerimin öğrenme isteği yüksek. Hangi dile yatkınlarsa o alanda kendilerini geliştiriyorlar” dedi.

Öğrencilerden Irmak Çetinkaya ise işaret diline ilgisini anlatırken, “Öğretmenimiz bize işaret dili öğretti. Başta zor sandım ama araştırdım, şarkılar öğrendim. En çok işaret dilini sevdim, büyüyünce işaret dili tercümanı olmak istiyorum” dedi.
Bir diğer öğrenci Yasina Umarova Tançalan da “Öğretmenimiz bize İspanyolca, Japonca ve işaret dili öğretti. Bu yıl Korece ve Braille alfabesi öğreniyoruz. Öğrendiğimiz dillerin konuşulduğu ülkeleri gezmek istiyorum” ifadelerini kullandı.

Öğrencilerden Şervan Yiğit ise Braille alfabesine ilgi duyduğunu belirterek, öğretmenleri sayesinde birçok yeni dil öğrendiklerini söyledi.





