Almanya’da yapılan bir araştırma, sosyal medya bağımlılığı riskinin yaşla birlikte azalmadığını; yetişkinlerin de gençler kadar risk altında olduğunu ortaya koydu.
Almanya’da Münih kentindeki Macromedia Uygulamalı Bilimler Üniversitesi ile YouGov tarafından yürütülen araştırma, sosyal medya bağımlılığının yalnızca çocuk ve gençlerle sınırlı olmadığını gösterdi. DW Türkçe’nin aktardığına göre, ankete katılan Almanların yüzde 15’i bağımlılığın tipik belirtilerini sergiliyor.
Çalışma, özellikle 44 yaşına kadarki bireylerin dörtte birinin sosyal medya bağımlılığına dair işaretler gösterdiğini ortaya koydu. Uzmanlar, bağımlılık riskinin 18 yaş sonrası azalmadığını; aksine 30’lu ve 40’lı yaşlara kadar sürdüğünü vurguladı.
‘Siyasetçiler bu sorunu yalnızca gençlerle sınırlı görmemeli’
Araştırma başkanı Prof. Dr. René Arnold, sosyal medya kullanımının iş hayatı, ilişkiler ve ruh sağlığı üzerinde olumsuz etkiler yarattığını belirterek, “Siyasetçiler bu sorunu yalnızca gençlerle sınırlı görmemeli” dedi.
Arnold’a göre ekran süresini kısıtlamak tek başına yeterli değil. “Asıl önemli olan, uyku bozukluğu, verim düşüklüğü ve öz denetim kaybı gibi sonuçlar. Platformların tasarımı bağımlılığı artırabiliyor” ifadelerini kullandı.
Araştırmacılar, sosyal medya platformlarının paylaşım ve etkileşim sayılarını sınırlandırmasının, bağımlılığı azaltmada etkili olabileceğini ama yeterli olmadığını belirtiyor.
Çocuk ve gençler için hazırlanan danışmanlık ve bağımlılığın engellenmesi hizmetleri ile yasal düzenlemelerin yetişkinleri kapsayacak şekilde genişletilmesi çağrısı yapan araştırmacılar, sosyal medya bağımlılığının halk sağlığı programlarına dahil edilerek toplumun genelini ilgilendiren bir sorun olarak ele alınmasını istedi.