Van'da görülen kuduz vakası sonrası İpekyolu Belediyesi Veterinerlik İşleri Müdürlüğü, Arıtoprak Mahallesi'nde kapsamlı önlemler almaya başladı
Yetkililer, bir köpekte yapılan laboratuvar testinin pozitif çıkmasının ardından mahallede karantina uygulamasına geçildiğini, hayvan giriş ve çıkışlarının ikinci bir duyuruya kadar yasaklandığını açıkladı.

Veterinerlik İşleri Müdürlüğü ekipleri, mahallede yaşayan hayvan sahipleri, mahalle imamı ve vatandaşları tek tek ziyaret ederek kuduz hastalığı, bulaşma yolları ve alınması gereken tedbirler hakkında bilgilendirme çalışması yürüttü.

Çalışmalar hakkında bilgi veren Veterinerlik İşleri Müdürlüğü Saha Şefi Şaban Bor, köpeğin önce bir tilkiye saldırdığını, yaklaşık iki gün sonra ise kendini ısırma ve iki koyuna saldırma gibi kuduz belirtileri göstermesi üzerine ekiplerin müdahalede bulunduğunu söyledi. Yapılan incelemelerde kuduz vakasının doğrulanmasının ardından mahallenin karantina bölgesi ilan edildiğini belirten Bor, hastalığın yayılmasını önlemek amacıyla gerekli tüm tedbirlerin uygulandığını ifade etti.

Bor, özellikle çocukların sahipsiz kedi ve köpeklerle teması konusunda aileleri uyardıklarını belirterek, herhangi bir ısırma ya da tırmalama durumunda temas eden bölgenin bol su ve sabunla yıkanması ve vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurulması gerektiğini hatırlattı.

İpekyolu Belediyesi Veterinerlik İşleri Müdürlüğü, kuduz riskine karşı kırsal ve merkez mahallelerde 7 gün 24 saat esasına göre saha çalışmalarını sürdürdüklerini ve vatandaşların şüpheli durumlarda belediye ekiplerine veya ilgili kurumlara bilgi vermelerinin büyük önem taşıdığını bildirdi.





