Van’da yeni eğitim döneminin başlaması ile birlikte öğretmenlerin karşı karşıya bulunduğu sorunlara dikkat çeken Eğitim sen Van Şube Başkanı Murat Atabay, norm kadro ve resen atama uygulamalarının yalnızca öğretmenleri değil, öğrencileri de olumsuz etkilediğini söyledi.
VAN HABER – Eğitim Sen Van Şube Başkanı Murat Atabay, Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) norm kadro politikaları nedeniyle binlerce öğretmenin mağdur edildiğini belirterek, resen atama uygulamalarının derhal durdurulmasını istedi.
Atabay, Eğitim Sen Van Şube binasında Şube Mali Sekreteri Adem Şahin ile birlikte düzenlediği basın açıklamasında MEB’in plansız ve öngörüsüz uygulamalarının hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin yaşamını olumsuz etkilediğini vurguladı. Açıklamada, “Norm Kadro yönetmeliği, okulunda çalışan öğretmeni bir anda ihtiyaç fazlası durumuna düşürmekte; atama yönetmeliği ile de öğretmen ikametgâhından uzak yerlere resen atanabilmektedir. Bu durum özellikle büyükşehirlerde öğretmenleri tedirgin etmektedir” ifadeleri yer aldı.
‘Öğretmenler sürgün gibi uygulamalara maruz bırakılıyor’
MEB’in yıllardır sorun üreten norm kadro politikalarının, azalan öğrenci sayıları, kapanan okullar ve plansız atama süreçleri nedeniyle binlerce öğretmeni “fazlalık” olarak etiketlediğini kaydeden Atabay, bu uygulamaların öğretmenler açısından ağır sonuçlar doğurduğunu belirtti. Atabay, “Sonuç olarak öğretmenlerin mevcut düzenleri altüst edilmekte, aile yaşamları sarsılmakta, çocukları eğitim ve bakım süreçlerinde ciddi zorluklarla karşılaşmakta, meslektaşlarımız ağır bir maddi ve psikolojik çöküşün eşiğine sürüklenmektedir” dedi.
‘Öğrenciler de mağdur ediliyor’
Norm kadro güncellemelerinin şeffaf yapılmadığını ve bu nedenle binlerce öğretmenin mağdur edildiğini söyleyen Atabay, keyfi sınıf birleştirmelerinin de öğretmenleri norm fazlası haline getirdiğini ifade etti. Uygulamaların yalnızca öğretmenleri değil, öğrencileri de doğrudan olumsuz etkilediğini belirten Atabay, “Kalabalık sınıflar, ikili eğitim uygulamaları ve sürekli değişen öğretmenler pedagojik açıdan sağlıklı bir eğitim ortamını imkânsız hale getirmektedir” diye konuştu.
Eğitim Sen’in talepleri
Eğitim Sen Van Şube Başkanı Murat Atabay, MEB’e yönelik taleplerini şu başlıklarla sıraladı:
Norm kadro hesaplamaları şeffaf ve adil yapılmalı.
Hizmet puanı, mazeret durumu ve yaşam hakkı gözetilmeli.
Sınıf birleştirme uygulamalarına son verilerek öğretmen istihdamı bilimsel planlamaya dayandırılmalı.
Atamalarda aile birliği ve çocukların eğitim ihtiyaçları dikkate alınmalı.
Norm fazlası öğretmenler öncelikle kendi il veya ilçelerinde değerlendirilmelidir.
Resen atama kararları gözden geçirilmeli, mağdur öğretmenlere maddi ve psikolojik destek sağlanmalıdır.
Atabay, açıklamasının sonunda, “Öğretmenleri ‘fazlalık’ olarak görmek yerine onların değerini bilmek, başta MEB olmak üzere herkesin ortak sorumluluğudur. Bu adaletsizliğe karşı sonuç alıncaya kadar mücadele edeceğiz” dedi.